آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه تی وی وال یا استند تلویزیون یکی از فاکتورهای مهم در دیزاین داخلی خانه به شمار می رود. دلیل روی آوردن به نصب تلویزیون روی دیوار روی کار آمدن تلویزیون های الی سی دی و ال ای دی و البته کمبود فضای خانه ها می باشد. در ادامه با ساختمانچی همراه باشید تا درباره تی وی وال و مزایا و کاربرهای آن صحبت کنیم.

تی وی وال چیست؟

به دیواری که روی آن تلویزیون نصب می شود تی وی وال گفته می شود، که یکی از المان های مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. تی وی وال را با متریال های متنوع و در سبک های مختلف طراحی و اجرا می کنند. انواع تی وی وال به سه دسته زیر تقسیم می شود:

تی وی وال مینیمال

سبک‌های مینیمالیستی از نمونه سبک‌های خاص برای استفاده در دکوراسیون TV wall می‌باشد. سادگی، شفافیت و خلوص از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد سبک مینیمال است. معمولا در سبک مینیمال بقیه فضای خانه از رنگ روشناستفاده می شود.

تی وی وال مدرن

امروزه چیدمان فضا به سبک مدرن همه پسند شده و طرفداران زیادی دارد. سبک مدرن با سبک کلاسیک در رقابت می باشد. در این سبک بهتر است برای خاص شدن فضای خانه از سقف‌های کشسان مات نیز استفاده شود.

تی وی وال کلاسیک

پیشنهاد می شود اگر طرفدار سبک‌های کلاسیک هستید، تی وی وال یا استند تلویزیون کلاسیک را انتخاب کنید. این سبک موجب لوکس تر شدن دیزاین خانه می شود و جزء سبک های باکلاس محسوب می شود.

تی وی روم جایگزین تی وی وال

در گذشته ای نه چندان دور، در دکوراسیون داخلی بیشتر تی وی روم طراحی می شد. تی وی روم همان طور که از نامش پیداست شامل یک اتاق اختصاصی با فضای بزرگتری را شامل می شد، ولی با کوچک تر شدن خانه ها و کامپکت شدن و چند کاربری شدن فضاها، مسئله استفاده بهینه و کارآمدتر از فضا مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل تی وی وال به جای تی وی روم به یکی از بخش های اصلی طراحی داخلی مبدل شد.

بخوانید!  سبک ژاپنی، خلوت ترین سبک در دکوراسیون داخلی

متریال های مناسب برای TV WALL

بنابر سبک ها و مدل های متنوعی که می توان در طراحی استند تلویزیون لحاظ کرد، نوع متریال نیز متفاوت خواهد بود. برای این کار از متریال مختلفی مثل؛ کناف، چوب، پنل سه بعدی، سنگ، آجر و… استفاده می شود. در نتیجه با توجه به سلیقه افراد می توان از مدل های متنوعی در ساخت تی وی وال استفاده کرد. برخی از متریال های مناسب برای TV wall عبارت اند از:

TV wall با کناف

استفاده از کناف از پرطرفدارترین مصالح برای تهیه TV WALL می باشد. البته کناف در کنار یک نورپردازی مناسب در زیبایی استند تلویزیون بسیار موثر است.

تی وی وال با نمای کناف

TV wall با نمای آجر

انتخاب آجر یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دیوار پشت تلویزیون علی الخصوص برای افراد است که به سبک باستانی علاقمندند. انواع مختلف نمای آجر می تواند با آجرنما، آجر نسوز، آجر دکوراتیو و حتی کاغذ دیواری طرح آجر یا آجر مصنوعی باشد.

تی وی وال با نمای آجر

TV wall با متریال چوب

چوب اصولا موجب گرم شدن فضای داخلی خانه و احساس نزدیکی با طبیعت می شود. اگر از چوب برای پشت تلویزیون استفاده کنید انرژی مثبتی را وارد فضا خواهد کرد.

تی وی وال با نمای چوب

TV wall با انواع سنگ

استفاده از سنگ‌های تزیینی برای دکوراسیون‌های داخلی هم بسیار مرسوم می باشد. سنگ‌های اسلب نمونه ای از سنگ‌ها است که در صنعت دکوراتیو استفاده می‌شود و سنگ مرمر و سنگ چینی از زیباترین و متداول ترین سنگ اسلب می باشد.

عکس تی وی وال و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی

نکات مهم در اجرای TV WALL

اغلب افراد به غیر از جنبه زیبایی به دلیل استفاده بهینه از فضا و کمبود جا اقدام به ساخت تی وی وال می کنند. بنابراین رعایت نکات زیر در اجرای آن بسیار اهمیت دارد:

محل نصب

جایی که برای اجرای TV wall در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد که جزء قسمت نشیمن خانه محسوب شود.

زاویه دید

با توجه به اصل ارگونومی و قرار گیری TV wall، باید به شکلی باشد که کمترین میزان فشار را بر هنگام تماشای تلوزیون وارد کند. یعنی ارتفادعی مناسب و استاندارد که چشمانتان هم تراز با آن و خط دید شما در راستای وسط صفحه باشد.

بخوانید!  مزایای شیرآلات بهداشتی KWC

در نظر گرفتن متراژ خانه

با توجه به متراژ خانه می توان اندازه TV Wall را تعیین کرد. در خانه های کوچک باید با دقت و حساسیت بیشتر تی وی وال را طراحی کرد.

نورپردازی

استفاده از روشنایی مناسب در دیوار پشت تی وی می‌تواند علاوه بر زیبایی موجب دید بهتر صفحه تلویزیون می شود.

قرار دادن شلف و باکس

با قرار دادن باکس، شلف و یا واحدهای ذخیره‌سازی دیگر در تی وی وال می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا تجهیزات جانبی مانند دستگاه‌های دی‌وی‌دی، دستگاه‌های بازی، رسیور و سایر تجهیزات الکترونیکی و یا اشیاء تزیینی را سازماندهی کنید.

مزیت های تی وی وال

مزیت های تی وی وال نسبت به میز تلویزیون

  • میز تلویزیون فضای زیادی از دیوار و فضای جلوی تلویزیون را اشغال می کند.
  • معمولا میز تلویزیون قیمت بالاتری نسبت به تی وی وال دارد.
  • میزهای تلویزیون ارتفاع خاصی دارند و قابل تغییر نیستند، در حالی که ارتفاع تی وی وال بعد از نصب هم می توان تغییر داد.
  • ظاهر تی وی وال از میزهای تلویزیون شیک تر و به روزتر هستند.
  • برای افرادی که در منزل کودک دارند تی وی وال گزینه مناسب تری است دسترسی کودک را کمتر می کند.
  • در تی و ی وال به راحتی می توان سیم ها و کابل ها را داخل محل مخصوصی که پشت تی وی قرار می گیرد مخفی کرد. این در حالی است که در میزهای تلویزیون سیم ها و کابل ها کاملا مشخص هستند.

جمع بندی

امروزه نصب تلویزیون روی دیواری که با دکور خاص تزیین شده نقش پررنگی در خانه های مدرن و حتی کلاسیک ایفا می کند. این در حالی ایت که تی وی از محبوب ترین وسایل در اکثر خانه ها به شمار می رود.

در این مقاله از ساختمانچی انواع تی وی وال و مزایای استفاده از آن را توضیح دادیم. امیدواریم از این مطالب استفاده کرده باشید. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.